Mit jelent a baba számára a kiegyensúlyozott alvás?

Hogyan lehet nyugodt és pihentető az éjszaka a baba és a szülők számára egyaránt? Számos ötletünk van ezzel kapcsolatban, amit az alábbiakban szívesen meg is osztunk veled.

• A legjobb, ha élesen elválasztod az evést és az alvást egymástól már a kezdet kezdetén. 

• Legyen kialakult elalvási szertartásotok! Jelezd a hangoddal és a mozdulataiddal, hogy eljött az alvás ideje. Legyenek egyértelműek a jelzéseid: ettől biztonságban érzi majd magát a baba. Énekelj altatódalt! Ennek később is meglesz a hatása. 

• Egy eseménydús nap után nagyon fontos, hogy minden családtag elcsendesedjen, béke és nyugalom uralkodjon a családban. Ha a kicsi biztonságban érzi magát, könnyebben elalszik. 

• Váljon rutinszerűvé az este! Zárjátok a napot fürdéssel, fogmosással (amikor már szükség van rá), a pizsama felvételével, esti mesével vagy altatódallal, aztán egy jóéjt-puszival. Persze alkalmanként előfordulhat, hogy nem minden a megszokott mederben folyik, viszont tény, hogy a gyerekek általában szeretik a rendszerességet és a kiszámítható dolgokat. 

• A hiedelemmel ellentétben a csecsemők nem félnek a sötétben. Az pedig nyilvánvaló tény, hogy mindenki jobbat alszik egy elsötétített szobában. A lényeg az, hogy ingerszegény legyen az éjszakai környezet, ne zavarja semmi a baba álmát. Váljon szokásoddá, hogy lekapcsolod a villanyt, vagy legalábbis tompítasz a fényeken és jó éjszakát kívánsz a kicsinek, mielőtt aludni mennél. 

• Ha nem otthon, hanem vendégségben alszotok, vigyetek pizsamát, netán egy megszokott takarót vagy ruhát, esetleg a babakocsit, hogy a gyerek otthon érezze magát. Ezáltal az alvás békésebb, a családi együttlét pedig élvezetesebb lesz. 

• Különösen a legelején fölösleges macerának tűnhet a kicsit pizsamába öltöztetni. Mégse sajnáld erre az időt: nagyon fontos különbséget tenni a napközbeni és az éjjeli alvás között. 

OSZD MEG másokkal is!