Így vigyázzunk a terhességünkre! Hidd el, a baba is hálás lesz!

Attól a pillanattól kezdve, hogy kiderül, kisbabát várunk, egy új kis lélek kezdett fejlődni bennünk, 9 hónapos, élményekkel és tapasztalásokkal teli út vezet az anyává válásig.

Számos kérdés fogalmazódhat meg bennünk, rengeteg mindent tapasztalunk, de elsősorban az aggaszt bennünket, képesek vagyunk-e a legmegfelelőbb fejlődést biztosítani a gyermekünk számára? Milyen változtatásokat kell véghez vinnünk, mit tegyünk és mit ne annak érdekében, hogy a baba megfelelően fejlődhessen, hogy viszonylag nyugodt terhességünk legyen? Végezhetünk-e testmozgást és milyen jellegűt? Milyen jelekre kell figyelni, nehogy valami baj legyen, melyek a szülés elérkezésének jelei és hogyan tudnánk biztosítani a gyermek természetes megszületését?

Amennyiben a menstruáció 5-10 nappal azután sem jelentkezik, hogy esedékes lenne, itt az ideje egy terhességi teszt elvégzésének. Ha ez megerősíti a terhességet, konzultálnunk kell a nőgyógyászunkkal is. Ha pedig teljesen egyértelművé válik az örömhír, az elkövetkező 9 hónapban arra kell törekednünk, hogy nyugodt, kiegyensúlyozott terhességünk legyen, mely számunkra és a baba számára is igen fontos. Mit tehetünk ezért? Lássuk a tippeket!

Étkezzünk egészségesen

Kisbabánk csak arra hagyatkozhat, amit mi megeszünk. Minden tápanyagot, fejlődéséhez szükséges dolgot rajtunk keresztül kap meg – vagyis, nagyon lényeges, hogyan étkezünk a terhesség alatt. Milyen az egészséges étrend? Friss, könnyed és tápanyagokban gazdag. Minden, ami olajban sült, feldolgozott étel, nem tartalmaz elegendő tápanyagot, sem mi magunk, sem leendő gyermekünk számára.

A friss zöldségek, hüvelyesek, tejtermékek, joghurt, tojás, sajt, teljes kiőrlésű gabonafélék azonban legjobb barátaink lesznek a várandósság idején. Készítsük ételeinket kevesebb olajjal és fűszerrel. Ha nem otthon étkezünk, a párolt és sült ételeket válasszuk. Az alkoholt, a gyógyszereket, a dohányt terhesség alatt kerüljük!

Csupán egy-két csésze kávét vagy teát igyunk naponta, hogy a koffein-bevitelt korlátozzuk. Igyunk vizet vagy gyümölcs-, esetleg zöldséglét a kellő hidratáltság érdekében. Ne hagyjunk ki étkezéseket! Igyekezzünk enni valamit minden 2 órában. Ha megfelelően étkezünk, minden szükséges tápanyagot biztosítunk születendő gyermekünk számára.

Vidáman és pihenten

A kisbaba érzelmi fejlődési sem mindegy. Vérmérséklete is ilyenkor fejlődik ki, a terhesség idején. Az anya érzelmei és lelki jóléte közvetlen hatással van rá – vagyis, fontos lenne, hogy kiegyensúlyozottak, relaxáltak, boldogok legyünk a gyermekvárás idején. Kerüljük a stresszt, a feszültséget, a negatív gondolkodást, mely hatással lehet ránk. Próbáljunk pozitívak maradni.

Foglaljuk le magunkat olyan hobbival, ami kikapcsol, megnyugtat, pihentet – lehet az kertészkedés, festés vagy gyöngyfűzés is. Hallgassunk kellemes zenét, nézzünk vígjátékot vagy romantikus filmet, töltsünk sok időt a szabadban vagy gyerekekkel, hogy ellazítsuk magunkat. A relaxáló fürdő és masszázs is nagyon jó ötlet!

Beszéljünk a kisbabánkhoz, élvezzük ki a terhesség időszakát és ne feledjük a minőségi alvást sem.

Legyünk aktívak!

Ha csak nem javasol mást az orvosunk, fenn kell tartanunk egy bizonyos szintű testmozgást egészségünk és a baba egészséges fejlődése érdekében. Csak arra kell vigyázni, hogy ne erőltessük meg magunkat. Mehetünk sétálni, végezhetünk könnyebb gyakorlatokat, jógát, úszást ellenőrzés alatt, ha korábban is végeztük ezeket.

Gyakori séta a naponta 10-15 perc is, mely előnyösnek bizonyult az anya és a baba számára. Ha nem szeretnénk sétálni, menjünk ki a parkba, üljünk le egy padra, szívjunk friss levegőt. Ha dolgozunk, orvosunk azt fogja tanácsolni: addig folytassuk a munkát, amíg nem megerőltető a számunkra.


OSZD MEG másokkal is!