Így érd el, hogy a babád minél jobban aludjon!

Van néhány tanács, amit ha megfogadsz, sokkal jobb álmot hozhatsz neki, mint addig.

Az első hónap végére kialakul a baba szundi-ritmusa. Az álmosság jelei rendszerint az előző ébredés után másfél órával jelentkeznek nála. Ha ez segít, vezess naplót a baba etetési és alvási idejéről, hogy felismerd benne a visszatérő mintázatot.

Újszülött gyermeked átlagosan 16 órát tölt alvással. Az első lépés az, hogy megtanítod a kisbabádat az összefüggésre a sötétség és az alvás, illetve a fény és az ébrenlét között. 10 héten belül a baba képes lesz megérteni, hogy éjjel hosszabb ideig kell aludna. 

Túlságosan fáradt babát nehéz este lefektetni. 

Ezért a napközbeni szundikálás létfontosságú, és nagyon lényeges, hogy a szülő felismerje az aludni vágyó baba jeleit. Ezek lehetnek például: a baba elcsendesedik, dörzsöli a szemét, ásítozik vagy sír. 

Ezekre reagálva tegyük őt a mózeskosárba, vagy a gyerekágyba egy kis szundira.

Az első hetekben a babáknak valószínűleg szüksége lesz rá, hogy közvetlenül az esti altatás előtt egyen. Idővel ezt az etetést kicsit előbbre tudod hozni, például a fürdés elé, hogy kevésbé legyen hajlamos szoptatás közben elaludni.

Babakocsiban tolva, vagy karban ringatva a baba nem nyugodt körülmények között alszik el, próbáld elérni, hogy ez ne váljon szokásává. 

Ha a babádat meg akarod tanítani, hogy aludja at az éjszakát, akkor tudnia kell, hogy a saját mózeskosarában vagy ágyában van.  

Az a cél, hogy a baba még legyen kicsit ébren, amikor lefekteted, hogy hozzá szokjon a külső inger nélküli elalváshoz.

OSZD MEG másokkal is!