Ha ezt hamarabb tudod, sokkal hamarabb terhes lennél!

Tudtad, hogy a teherbeesés esélye nem csak azon múlik, hogy mit szedsz, milyen vitaminokat, vagy mennyit mozogsz?

A „terhesvitaminok” jó megoldást kínálnak a szervezet „feltöltéséhez”, azonban érdemes szakemberrel konzultálni, és az apró betűs részt bogarászni, hogy egyénileg megfelelő-e az így bevitt vitamin és ásványi anyag mennyisége. 

Az A- és  C-vitamin, a kalcium, a magnézium és a vas az ismertebbek közé tartoznak, ezért jobban figyelünk arra, hogy megfelelően pótoljuk ezeket. 

Nem lehet elégszer elmondani, hogy a terhesség és a gyerek szempontjából az egyik legfontosabb vitamin a folsav. 

Fontos adat a TSH-érték is, ami a pajzsmirigy működésének egyik mutatója. 

A pajzsmirigyhormon előállításához nélkülözhetetlen a jód, ennek elsődleges forrásai a tengeri halak és herkentyűk, de Magyarországon a jód egyik legfontosabb és legáltalánosabb beviteli módja a jódozott só.

Hasonló a helyzet a D-vitaminnal is.

Elsődleges forrása a bőrt érő napsugárzás (annak is UV-B spektruma), azonban novembertől márciusig, amikor kevés a napsütés, a D-vitamin pótlása – főleg terhes vagy terhességre vágyó nőknél 

– szükséges. 

A párodnak is van egy vitamin, ami sokat segíthet a baba projekt sikerességében. Ez pedig az E-vitamin.

Az E-vitamin megerősíti és védi a spermiumok sejtmembránját és segíti őket, hogy megtegyék azt az utat, ami a gyerek nemzéséhez kell. Vagyis a beérkezés helyétől a hüvelyen keresztül a petevezetéken át addig míg nem találkoznak a szembejövő petesejttel. 

Egy kísérlettel kimutatták, hogy megfelelő számú,de kevésbé mozgó spermiumokkal rendelkező férfiaknál 3 hónapon át, 200NE E-vitamin szedése után 30 %-kal növekedett a megtermékenyítés aránya.

OSZD MEG másokkal is!