Ezt szabad és ezt nem szabad a kismamának!

A terhesség alatti szabályokról...

Természetesen a várandós anyuka dönti el, mit vállal be a babavárás alatt, ám vannak olyan dolgok, amikkel nem szabad viccelni.

 Az első és legfontosabb dolog a mértékletesség - mondják, vagyis mind a normál hétköznapokban, mind pedig a terhesség alatt kerülni kell a szélsőséges magatartásokat. Ez azonban nem kell, hogy lemondással járjon.

Dohányzás igen/nem?

Inkább ne! A dohányzás állapottól, életkortól és nemtől függetlenül ártalmas az egészségre. Mindenkiére, aktív és passzív formájában egyaránt.

 A dohányzásnak (a kábítószerek mellett) egyértelműen tiltólistára kell kerülnie a babavárás alatt. Sőt, az állapotos kismamáknak füstös helyen sem lenne hosszabb ideig tartózkodniuk, a környezetüknek pedig erre tanácsos tekintettel lenni. 

Alkohol igen/nem?

Azt tudjuk, hogy már a nagyon kis mennyiségű tömény alkohol is károsíthatja a magzatot. Ennek ellenére sok orvos kifejezetten ajánlja heti 1-2 pohár vörösbor, esetleg sör fogyasztását a várandósság alatt.

 Fontos azonban észben tartani, hogy ez az alkalmankénti kb. 0,5-1 dl-ig terjedő mennyiség kizárólag a borra vagy a sörre vonatkozik.

Energiaitalok, koffein

Fontos, hogy a kismama konzultáljon a nőgyógyászával/védőnőjével, mert sok esetben egyénre szabott segítséget, tanácsot tudnak adni az állapotuknak megfelelően. 

Persze arra is figyelni kell, hogy bizony a teában is van koffein, így ezeket sem szabad túlzásba vinni. Az energiaitalok nem titkolt célja, hogy felfokozott állapotot okozzanak. Ez pedig a várandósság ideje alatt semmiképp sem jó, akár be is görcsölhet a kismama hasa.


OSZD MEG másokkal is!