EZÉRT sírnak a babák a repülőn: kiderült a titok

Kiderült, amit sokan próbáltak megfejteni!

A kényelmetlen helyzet, hogy a kisgyerek a székhez van kötve, a kimerültség, az éhség, az unalom és a fájdalom érzéseit sokszor a könnyek mellett hangos sírással fejezik ki, ami érthető is, hiszen a fel- és leszállás során fellépő kellemetlen érzés mindannyiunkat érint.

 A kisgyerekek számára azonban különösen nehéz, hiszen amellett, hogy nem értik, alapvető anatómiai különbség van a felnőttek és a babák fülei között.

Nem számít, hogy szülő vagy-e, vagy csak a szomszédos sorban ülő utas, a repülőgépen síró kisbaba legtöbbünk számára zavaró jelenség. Mindannyian megtapasztaltuk már, hogy fel- és leszálláskor hirtelen gyereksírás tölti ki az utasteret. 

Ennek természetesen sok oka lehet, a megoldást a Live Science kereste.

Anatómiai oka van, hogy a kicsik nehezebben bírják Dr. Simon Baer angol fül-orr-gégész szerint repülés közben a 

babák sírásának az egyik legfőbb oka az, hogy a fülkürt még nem képes a nyomáskülönbség kiegyenlítésére. A fülkürt egy csatorna, ami a középfület az orrnyálkahártyával köti össze. 

A fülkürt szabályozza a középfülön belüli nyomást, és egyenlővé teszi a testen kívüli légnyomással.

A fülkürt nyugalmi állapotban zárt, csak akkor nyílik ki, ha ásítunk, nyelünk vagy rágunk. A legtöbben ezért nyelünk vagy rágunk, amikor a repülő fel- vagy leszáll, mert ez segít kiegyenlíteni a nyomást a középfülben.

 Baer hozzáteszi, hogy leszállásnál még nehezebb kiegyenlíteni a nyomást, mivel ilyenkor az alacsony légköri nyomásból kerülünk magasabba. „

Bár a probléma felmerülhet felszálláskor is, a fülkürt működéséből adódóan könnyebben áll át a magasabb légköri nyomásból az alacsonyabbra, mint fordítva. 

A modern repülőkben még mindig jelentős nyomáskülönbség alakul ki, amikor elérik a nagyjából 900 méteres magasságot”

 – mondja az orvos.

OSZD MEG másokkal is!