Ezért ne hagyd ki a délutáni alvást a babával!

Nem csak az éjszakai alvás pihentető voltára kell odafigyelni, de napközben is szüksége van a kisgyermeknek legalább 4-5 éves koráig napközbeni pihenésre. Van olyan gyerkőc, aki egészen 6 éves koráig igényli ezt.

A délutáni szundi ideje változó lehet, a félórástól az 1-1,5 órásig. Legoptimálisabb gyermekünknek az ebéd utáni alvás, ami nem nyúlik bele a késő délutánba, így nem tolódik ki az esti lefekvés ideje.

„Alvás közben nő a gyerek”

A szólást amerikai kutatók megfigyelésekkel és tényekkel támasztották alá. A magyarázat a növekedési hormon elválasztásában van, ami alvás közben emelkedik. Ez a hormon indítja be a gyermek csontjainak növekedését.

Bár a magasság elsősorban az örökletes tényezőktől, másodsorban a táplálkozástól függ, jó, ha tudjuk, hogy a kisgyerekek növekedésének első fontos időszaka körülbelül az 5. életévig tart. Ahhoz, hogy az ovisunk megfelelő ütemben növekedjen, napi 10-13 óra alvásra volna szüksége – ennek pedig része a délutáni pihenés is.

Legyen része gyermekünk napirendjének
Sokat tehetünk azért, hogy a kicsi gyerek délutánonként szundizzon. A jól kialakított napirend az első lépés ehhez. Nagyjából ugyanakkor ebédeljen, és a szieszta ebéd után kezdődjön. Ha ez napi rutinná válik, kevesebb alkudozásban lesz részünk.

Először teremtsük meg az alvás feltételeit gyermekünk számára. Otthon is kinevezhetünk délutáni "alvós" ruhát. Ez legyen kényelmes, ugyanúgy, mint az éjszakai pizsama. A saját ágyában feküdjön le, a szobát szellőztessük ki, ugyanúgy, mint az esti szundi előtt.

Ne vibráljon TV vagy számítógép monitora, ne fogjunk hozzá csörömpölni a lakásban, kihasználva az időt, hogy egy kicsit haladhatunk a házimunkával. Az sem jó megoldás, ha rácsukjuk a gyerekre az ajtót, azzal, hogy márpedig aludni kell. A legjobb, ha mellé ülünk, mesélünk, halkan énekelünk; a fontos, hogy érezze a nyugalmat és a biztonságot.

OSZD MEG másokkal is!